Einführung
This project is running from
September 2015 - September 2018.
Students from Greece, Lithuania,
Poland and Germany are working
during lessons and in their free time
around their common topic
COMMUNICATION.
Word, text, song, picture, draft,
symbol, letter, lecture, sales
promotion, sketch, dance etc. up to
nonverbal communication as
“BODYLANGUAGE” are important
fields of work.
The national teams exchange their
results by IT-Media.
During international meetings the
teams present their work and invent
and exercise new moduls.
The 3rd year of the project is
dedicated especially for
international vocational exchange.
On April 25th 2019 Schoolinspector Mr Helge Daugs
presented the Seal of Quality from the German
National Ministery of Culture for extending project-
results. A project-compendium is temporarily
available as a Booklet or as a document .
KEY COMPETENCIES
FOR FOSTERING BETTER
INTERNATIONAL UNDERSTANDING
AND EMPLOYABILITY
Dieses Projekt läuft von
September 2015 - September 2018.
Schüler/innen aus Griechenland,
Litauen, Polen und Deutschland
arbeiten im Unterricht, und in ihrer
Freizeit rund um das Themenfeld
KOMMUNIKATION.
Wort, Text, Lied, Bild, Skizze, Symbol,
Brief, Rede, Werbung, Sketch, Tanz
usw. bis hin zu nonverbaler
Kommunikation im Sinne von
„BODYLANGUAGE“ sind bedeutsame
Arbeitsfelder.
Die nationalen Teams tauschen ihre
Ergebnisse mittels elektronischer
Medien aus.
In internationalen Meetings
präsentieren sie ihre Arbeit,
erarbeiten und erproben neue
Module.
Im 3. Projektjahr wenden sie
erworbene Kompetenzen in
internationalen Betriebspraktika an.
Am 25. April 2019 überreichte Schulrat Helge Daugs
das Qualitätssiegel der Kultusministerkonferenz
für sehr gute Projektleistungen.
Ein Kompendium zu diesem Projekt steht befristet als
Booklet im Internet bereit, oder als Dokument .
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2019 07 30 1523
SCHLÜSSELKOMPETENZEN
ZUR FÖRDERUNG
INTERNATIONALER VERSTÄNDIGUNG
UND ERWERBSTÄTIGKEIT